Sunday, June 5, 2011

tak baik tau :)

Assalamualaikum :D

apa khabar korang semua? hihi aku ni seorang yang prihatin tau, nampak tak betapenya aku prihatin ngn korang semua kan kan *fakta yang gedik nak mampos :D 
Harini hmm mcm biasa lah bila orang politik dari kampung pisang ni nak berbicara haha mmg akan complain lah sana sini situ siti opss siti tkde kena mengena. Okay out of topic, act harini lepas balik j daripada singapore aku pun teruslah online facebook, hmm best kan mcm kat rumah ni takde kerja lain wahaha syabas puteri. 

Banyak sangat kan perkembangan budak-budak zaman sekarang. Banyak benda yang aku nak cakapkan ni.
Okay first of all, aku nak bagi peringatan lah k, mulut aku ni memang takde insurans so mulut aku ni memang pakai lepas j, maaf eh. Post kali ni memang puteri takde tujukan kat sape-sape pun, sape yang terasa uh terpulang like i said before please follow my rules " FOCUS! READ! SHUT UP!" and pleaselah think positve jangan lah baru baca satu perenggan j mulut uh mengalahkan mulut hantu kak limah sebelum dia jadi hantu *hoho ape ni? wtv aak.

First thing lah yang puteri perasan kan sekarang dah ramai sangat orang yg dah pakai tudung kan haha termasuk aku yg sebelum ni freehair but now dah tak dah. Alhamdulillah itu satu pencapaian yang sangat baik for muslim girls *tepuk tangan untuk anda semua. Tapi puteri harap lah kan nawaitu korang semua masa nak pakai tudung uh biar lah ikhlas kerana Allah swt janganlah kita pakai tudung ni sebab ikut trend zaman sekarang. Puteri minta lah sape-sape yang ada niat mcm tuh please buang niat korang tuh. Pakai tudung ni dah memang satu kewajipan bagi setiap kaum wanitra yang beragama islam dan bukannya kita pakai tudung untuk berfesyen. Tak kesah lah k kalau korang still nak berfesyen even bertudung tapi pleaselah niat anda tuh biarlah ikhlas semata-mata inginkan keredhaan Allah swt. I admit it yang puteri pernah buat seperti apa yang korang buat and then bila puteri rasa tak selesa puteri terus freehair balik but now alhamdulillah Allah dah buka pintu hati puteri untuk mula memakai tudung :)

Second is puteri paling amat sekali ter and segalanya lah tak suka bila ada orang ingin membandingkan antara orang yang bertudung and orang yang 'freehair' ni. contohnya lah "orang yang pakai tudung lagi baik daripada orang yang terbuka aurat" " orang yang pakai tudung ni cantik tak macam org yang terdedah sana terdedah sini" " saya suka org yang pakai tudung dripada org yang freehair" Astaghfirullah, aku macam nak cekik sampai anak tekak hang terkeluar and sampai hang tak boleh bercakap lah. Tak Baik Tau! cuba lah respect sikit. Fyi, tak semua orang yang pakai tudung ni baik and tak semua orang yang tak pakai tudung ni jahat! Ingat tuh! toksah duduk bersembang and then beza-bezakan antara org tuh dengan org ni. Cubalah kalau benda ni terkena kat batang hidung hang sendiri, hang sedih tak? menipu kalau kau cakap tak sedih bengong = ='

Third is okay lah ini about youtube pulak. Harituh puteri tengok music video artis malaysia ni yang semuanya best best belakooo OMG AHHHHH hahaha even ada yang hmm okok je laa. Tapi yang menjadi masalahnya  adalah sesi mengoment*ahhahahaha. Okay lah aku tahu lah kat bawah video uh memang tertera lah perkatan "comment" dan bukan "mengutuk". eh please lah buka mind anda seluas-luasnya and please to be more polite. Tak salah kalau kauorg nak dislike video uh yelaa ape gunanya button dislike kalau kita tak guna kan nye betul taa? Tapi hang toksah ler nak mengutuk segala bagai nak rak mcm hang j yang bagus kat dunia ni kan kan? Cuba kalau eden suruh hang pergi buat video, nak tengok jugak betapa hebatnya video hang. Habak kat che hang nampak kat mana perkataan "mengutuk" kat situ? habak kat che cepat! Memandai j, kan dah tunjukkan imej yang tak baik hishh haduyai. Kalau betul lah tak puas hati ape salahnya kalau hang kutuk j dalam hati ke lagi bagus kan kan selawat banyak-banyak hah tuh lebih afdhal, dosa tak dapat tapi pahala yang kita dapat :)

Last but not least lah "dont judge a book by its cover". Paham kan maksud dia? Okay yang puteri nak terangkan kat sini is janganlah menilai seseorang melalui fizikal j then yang dalaman hang tak kira? Penat j kan orang tuh buat baik tapi hang siket pun tak pandang, mentang-mentang dia lagi lawa daripada hang hohoho ee puiiiii. Contohnya lah kan "eeee budak tuh kan aku tengok macam budak nakal lah, eh jangan lah kawan dengan dia" " bapak ah dia ni, memang tak ah aku nak layan budak yang kerek mcm dia" " euwww budak poyo ni ee taknak ah aku kawan dengan dia". Hell-O memang cibeng lah orang yang mcm ni kan, okay lah aku pun pernah juga buat hihi *okay maki diri sendiri haha. Tapi now aku dah bertaubat dah hahahaha i mean aku dah betul-betul faham dah dengan maksud pepatah kat atas uh. Aku pernah menilai seseorang uh melalui fizikal j tapi bila aku mula rapat dengan dia aku terus cakap "hish baik lah dia ni" tidak seperti ap yg aku fikir kan lah. Itulah pentingnya kalau kite sentiasa berfikiran 'positive' :)


*GAMBAR NI MEMANG TAKDE KENA MENGENA PUN JUST NAK CAKAP AKU RINDU BUDAK NI :(


Terima kasih kerana sudi membaca, chalobeteh :)

No comments:

Post a Comment

apa yang ada di blog ini hanya milik PNSBS seorang :)