Friday, March 19, 2010

Seminar Bijak Belajar


Charlie Jones
He said :
" You will be the same person , As you are today in ,
5 Years time , Except for two things :
The book you read ,
The person you mix . "

korang faham kan maksud dia ape ?
kalau tak faham , hmm dono what to say laa .


Michael Phelps : 8 Pingat emas / renang , Olypics 2008
He said :
" when im focussed , there is not single thing , person or anything that can stand in the way of my doing something. There is not , if I want something bad enough , I feel i gonna get there "

so , lepas ni kalau nk buat sesuatu , jangan pedulikan apa yang akan orang cakap ,
just YAKIN jea yang kite boleh buat and pedulikan dorng yang nk cakap apa pasal kite.
* hee-hee ececehhhh


Mak Twain
He said :
" jauhkan diri anda daripada orang yang cuba memperkecilkan cita-cita anda , orang yang berjiwa kecil selalu bersikap demikian .
Tetapi orang yang berjiwa besar akan membuat anda berjiwa besar juga "
* ehemmmm :P ahaaa


Andrew Carnagie
He said :
" If you want to be happy , set a goal that commands your thought , liberates your energy and inspire your hope "
* wahh ! ayat dia memberangsangkan right ? suka ayat ni , hehee :) dr Shukri pun cakap ayat ni best !


Hah , tahu tak macam mana puteri dapat tahu ayat2 yang best best ni !
hmmm ,
Hari Jumaat yang lalu ,
Puteri pergi kelas motivasi tau ,
hmm bestt ,

SEMINAR BIJAK BELAJAR
penceramah dia :
Dr Shukri Abdullah

Wah ! korang tahu tak ,
Dr Shukri ni veryy interestingg laa
hmm suke cara dia bercakap
kalau korang pergi arn mesti best and dapat banyakkkk pengetahuan
Dia kelakar tau , kelakar sgttt
One more thing ,
kalau sesiapa yang bercakap semasa dia tgh berceramah
dia akan tembak kiteorg guna tembak air , haaa
hmm tembak air uh ape ? alahh takkan tak thu kot , alah yang budak kecik punya mainan , hahaaa
Best lahhh :D

Hah , kiteorg sume tak kena laa
hahahahhaa ,
TAPI.....
budak lelaki sume dah kena , haa
padan mukaaa ouhh hahaaa

yelahh dr suruh datang ke depan sbb dr suruh baca apa yang kiteorang tulis kat SERUAN UNTUK DIRI SENDIRI
hmm then budak perempuan ada lahh wakilnya ,
tapi kan budak lelaki takde wakil langsung pun
malu lah kononnn nye haahaaa
hmmm nah amek kauuu ,
dr ambek tembak air uhhh then dr tembak kat budak2 lakii ,
hahhaaaa basahh baju dorangg
hahh dah lepas kene tembak baru dorang berebut berebut nak ke depan
hahahahaah dak dak perempuan semua ketawaa
heehaaa

Lah best kan , interesting sangattt

habis seminar ni pukul 6 laa
start pukul 8:30 pagi .

Act mula mula taknak pergi
yelaaa datang pun terpaksa takde kawann pulak tuh
hmm tapi takpe ikutkan jea maybe ada hikmahnye kott
then bila nak daftar jea , aku orang pertama babe yang daftar time uhh ahha agak bangge jugak lahh haa cewahhh

then dalam pukul 8 gituhh hmm agak ramai lahh yang dah masuk dewan uhh
hee aku dapat kawan baru lahh ,
nama budak uh zulaikha , form 3 sekolah SETA
hmm dia okaylaaa , aku kenal dia pun sbb dia duduk sblah aku hahaa
nak pergi makan ke tandas ke , hmm semua ngn dia
haaa

Kat sana gak aku tak sangka yang aku akan jumpa cousins aku
SYASYA | ASYRAF HAKIM
dorang ni sibs , hahaaa
lahh tak sangka boleh jumpe,

Hah , kat sana gak aku jumpe BFF akuu lahh
NUR FATIN AFIQAH EDEY SIMLA
weyyy mangkuk rindu kauu laa wehh
Terkejut berukk tahu kat sana , haahaaa
RINDUUUUUUU !
apa lagi jumpe dia kat toilet , pelukk dia erat erat ahhaa rinduuuu

Hmmm lagi sekali
Aku jumpa dak SSI
Nadzirah f3 and Najibf3
Aku ngn kak nadzirah pun tak sangka blh jumpe haaahaaa
hmm yang najib uhh just nampak jea laa , haahaa

Ahhaa ,
bila makan , pergi toilet , solat , balik smua pergi ngn dorang haaa
BEST LAHHHHHHH !
sukee ! lain kali nk pergi lagi lahh heehee

masa nak balik uh kan ,
aku kena interview ngn sorang kakak ni ,
hahaha
alahh kakak ni aku kenal sangatt
KAK HANIM
hmm dia dulu upper six kat SSI
dulukan aku masuk asrama then satu dorm pulak uh ngn dia
hmm agak rapat lah jugak aku ngn dia
hehee rindu ouhhh
sekarangg ni dua jadi wartawannn haahaaa
ye yee jeaa arn , haa
so , dia lahh yang interview aku , dia tanye mcm mcm lahh about this seminar
aku jawab tak pape jea , yealahh tibe tibe kene interview , haa
tapi bukan nk ltak kat surat khabar pun lah
nak letak kat blog tatapan minda !
hahahahah , lahh korang jangan salah faham hahaaa

lepas interview amek gambar pulak then balik ,
masa balik uhh jalan jalan japp
Shopping and makan makan
heehaa

hee malam dalam pukul 8 gituh baru balik hahaa

HARI YANG MEMENATKAN !

Terima kasih kerana sudi membaca, chalobeteh :)

No comments:

Post a Comment

apa yang ada di blog ini hanya milik PNSBS seorang :)