Sunday, September 11, 2011

New life :)

Assalamualaikum!


at taman bunga, jb

Hello everyone! Nama saya Puteri Nur Syaheraa binti Surani. Mulai harini, saya nak jadi seorang putii yang baru. Yang pantang menyerah kalah, susah menangis sbb lelaki, tidak boleh disakiti dan yang paling penting insan yang berjaya di dunia dan diakhirat. Hidup di dunia ni perlukan keredhaan daripada yang Maha Berkuasa. Hidup tanpa keredhaan memang tidak akan tenang. Am i right?

Aku dah tak mahu menangis sebab manusia yang tak pernah menangis sbb aku. Menagih kasih kepada org yg tak pernah menghargai aku. Aku tak mahu disakiti buat kali kedua. Aku tak mahu jadi insan yang lemah walaupun aku tahu aku mmg lemah. Air mata seorang perempuan amat bernilai tau. Hati seorang perempuan mudah tersentuh. Jadi, anda semua sebagai seorang lelaki, jagalah hati seorang perempuan ni sebaik-baiknya.


photographer: ejam
edittor: putii
Kita hidup ni bukan kerana orang lain kan? Kita hidup ni kerana Allah swt. Aku tahu, tak semua orang suka aku tapi ingatlah di saat ada yang membenci kita, masih ada yang menyayangi kita. Aku tak kisah lah berapa banyak dekat dunia nak mengata pasal aku. Ada aku kacau hidup kau? Ingatlah sayang-sayangku, setiap yang berlaku pasti ada sebabnya. Kau kacau hidup aku, Aku kacau hidup kau balik. Senang kan? Settle? Belum lagi? Pergi jalan lah dengan kau. Kau dan kawan-2 kau sama je macam jin yang bertopengkan syaitan.  Siapa kau dalam hidup aku? Tak ada makna langsung, kenal kau pun aku taknak. Sorry my dear, hidup aku lebih better tak kenal kau. Lagi aman hidup aku. Alhamdulillah :) Muka tongong ala ala bangla alahai sesuainya dengan muka kau. Shooooo Shweeettttt -,- Eee kau tak layak digelar perempuan, tapi bohsia :)
Betul cakap seorang makhluk Allah ni, 'kau dengan dia boleh hidup bahagia, tetapi kawan and suasana sekolah dia buat kau ngn dia kucar-kacir.' Yeah man, baru aku tahu. Nampak muka je tongong mcm budak bangang tapi rupa-rupanya perangai macam SYAITANIRRAJIMM. Aku tak cari masalah dengan kau, so sayang jgn cari masalah dengan aku :)


Perjuangan hidup aku masih lagi jauh. Aku perlu capai segala matlamat aku. Aku perlu tunaikan janji aku yang belum tertunai. Pahit mana pun kenangan tu, kita kena lupakan. Perit mana pun kehidupan ni, kita kena teruskan. Sakit mana pun hati ni, kita kena terus bersabar. Besar mana pun dugaan untuk kita, kita kena sentiasa kuat. Aku nak jadi seorang yang tabah dan disayangi orang. Menyayangi seseorang sebenarnya memang menyakitkan tapi disayangi oleh seseorang memang indah kan? 

Ingat, kita sendiri yang kena bangun. Kita sendiri yang menentukan hala tuju kita sama ada nak pilih jalan yang betul atau salah? Hidup ni tak susah mana kalau kita sendiri yang pandai aturkan hidup kita. Lagi satu, kita hidup di dunia ni bukan sorang-sorang. Tapi ramai. Kalau sorg tinggalkan kita, masih ada yang bersama kita. Kalau sorang benci kita, masih ada yang menyayangi kita. Trust it , my dear. Sebelum ni, masa break aku ingatkan takde sorang pun sayang aku. Tapi bila aku tengok keliling aku, rupa-rupanya masih ada yang menyayangi aku. Dan yang sentiasa dan kekal di sisi kita sama ada di dunia dan d iakhirat ialah Allah swt.

Terima kasih semua atas kata-kata semangat yg mampu buat putii bertahan dan kuat sampai sekarang. Buang yang keruh ambil yang jernih. Lupakan yang pahit dan ingat yang manis. Be strong and good luck people :)

" IM MORE STRONGER THAN BEFORE"

Terima kasih kerana sudi membaca, chalobeteh :)

1 comment:

Haiyum Haffiz said...

ALhamdullilah , congrats puteri :)
buat keputusan yang bijak :)
goodluck in new life , semoga happy-happy selalu n jangan lupa DIA , ingat DIA , DIA ingat kita , Sayang DIA , DIA lagi sayang dekat kita :D

Post a Comment

apa yang ada di blog ini hanya milik PNSBS seorang :)