Thursday, June 2, 2011

hargailah pengorbanan orang lain :)

Assalamualaikum 

Post aku kali ni mcm serious bercampur baur dengan beriye j kan? hahaha post aku kali ni memang agak mengancam ah. sebabnya aku tengok zaman sekarang ni kan ramai sangat lah org yg tak reti-reti bahasa nak menghargai pengorbanan orang lain yang banyak sangat berkorban untuk kita. weh came on laa. Korang menghargai and ingat pengorbanan orang lain tuh pun dh cukup lah tak yah nak bayar or belanja org uh  bagai nak rak. Nampak tak betapanyaaa saya mrh dengan manusia yg hati batu ni, eh ni mesti kerap sangat duduk terperap dalam freezer kan kalau tak masakan boleh jadi batu. *tah pape aku merapu ah ada aku kesah.

Aku nak tanya lah dengan korang ni semua. molek ke kalau si laki ni dh banyak sangat berkorban untuk awek dia tapi awek dia buat endah tak endah j hadoyyy. memang molek sungguh kan kan.
Eh susah tau nak jumpa seorang lelaki yang sanggup berkorban apa saje untuk seorang perempuan lagi lagi dpt girlfriend yang tak paham bahasa melayu err. please lah korang dah dapat org yg betul betul sayang kita uh hargailah mereka selagi dorang ad  and selagi org tuh msih sygkan kita. Kalau org tuh dh tinggalkan kita nnti tak ke korang semua gigit jari sambil terpekik terlolong meraung kesedihan. Alah time tuh memang dah takde guna nya lagi laa.Cuba bukak pintu hati anda untuk lebih menghargai lagi org org yg banyak berkorban untuk kita like our parents, teachers,friends etc.

Sorryy kalau ada yang terasa sorry sangat sangat. Putii just tak tahan lah dgn sorang hamba Allah ni yang banyak sangat bersabar dengan awek dia ni. bukan sekali dia terpaksa buat benda yg tak sepatutnya tapi dh banyak kali kott terpaksa mengalah dengan awek dia, sedangkan benda uh bukannya salah dia. Dia dah banyak sangat berkoraban untuk awek dia ni. Kepada awek dia er pandai lah kau fikir eh sapa, hmm pleaselah bukak pintu hati awak tuh untuk lihat betapa susahnya hidup dia and betapa sayangnya dia kat awak. Err tak guna merayu mcm mana pun kan hati awak dh memang keras mcm batu, hanya Allah sahaja yang boleh lembut kan hati awak. hmm mybe one day awk sedar betapa sygnya dia kat awak.

-okay bye chalobeteh-

Terima kasih kerana sudi membaca, chalobeteh :)

No comments:

Post a Comment

apa yang ada di blog ini hanya milik PNSBS seorang :)